שר החוץ דן עם נשיאת מולדובה בנושא העליה לאומן

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ דן עם נשיאת מולדובה בנושא העליה לאומן

שר החוץ אלי כהן הגיע לביקור מדיני במולדובה. ביקור ראשון של שר חוץ ישראל לאחר יותר מעשור. שר החוץ כהן נפגש עם הנשיאה סאנדו ועם שר החוץ פופסקו ודן עמם על ההיערכות להגעת אלפי מתפללים למולדובה בדרכם לאומן ויצירת מנגנון להבטחת מעבר מהיר וחלק

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן החל הבוקר (שלישי) את ביקורו המדיני במולדובה. במסגרת ביקורו נפגש עם נשיאת מולדובה מאיה סאנדו ועם שר החוץ ניקו פופסקו ודן עמם על ההיערכות להגעת אלפי מתפללים למולדובה בדרכם לאומן ויצירת מנגנון להבטחת מעבר מהיר וחלק.

מולדובה מקבלת מקום מרכזי באירופה בעת הנוכחית על רקע הגבול המשותף שלה עם אוקראינה וחוסר היכולת לטוס ישירות לאוקראינה. מולדובה הפכה לתחנת מעבר מרכזית למתפללים המבקשים להגיע לאומן בתקופת ראש השנה, זאת על רקע סגירת שטחה האווירי של אוקראינה. השר מאיר פורוש וחבר הכנסת אליהו רביבו המתלווים לביקור מובילים את ההכנות לאירוע אומן בממשלה ובכנסת.

שר החוץ כהן קידם בביקור חתימה על הסכם הכרה הדדית ברישיונות נהיגה והסדרת מעמד עובדי הסיעוד ממולדובה. בנוסף, דנו בפרויקט חקלאי ישראלי מולדובי שיחזק את עצמאות המזון של ישראל ויגוון את מקורות האספקה לישראל

השר אלי כהן: "מולדובה היא מדינה המקבלת במה מרכזית בשנים האחרונות באירופה על רקע הגבול המשותף שלה עם אוקראינה. אנו פועלים על מנת להעמיק את הקשר עמה בעיקר בנושאים הכלכליים וגם בזירה הבינלאומית. אנחנו לקראת חתימה על הסכמים חשובים בנושא הכרה הדדית ברישיונות נהיגה והסכם עובדים סיעודיים שיקל על אלפי משפחות בארץ ויסדיר מעמדם של האזרחים המולדובים המגיעים לעבוד בישראל".

את הסיור הראשון שלו במדינה בחר השר כהן לקיים בבית כנסת "גלייזר שול-חב"ד", לשם הגיע עם פמלייתו. מדובר בבית הכנסת היחיד במדינה שפעיל 130 שנה ברציפות, (למעט בחלק מתקופת מלחמת העולם השנייה) כולל בתקופת הקומוניזם והוא עבר לאחרונה שיפוץ נרחב.

את פניהם של השרים ופמליותיהם קיבלו ראשי ורבני הקהילות היהודיות במדינה – הרב זושא אבלסקי בנו וממשיך דרכו של מנהיגה הבלתי נשכח של יהדות מולדובה הגאון רבי זלמן אבלסקי זצ"ל, רבה של קישינב ושליח חב"ד הרב מענדל אקסלרוד, שלוחי חב"ד, נכבדי הקהילה ופליטים מאוקראינה.

השר כהן אמר כי הוא מתרגש לבקר במקום וכי הוא מעריך את הקהילה היהודית בראשות הרב אבלסקי ושלוחי חב"ד על פועלם הרב.

גם השר פרוש העלה על נס את תרומתם של הרב אבלסקי ושלוחי חב"ד בקישינב ובערים נוספות, מאז תחילת שנות ה-90 ואת התחייה היהודית שחוללו.

השר פרוש הודה בנוסף לגב' סימונה הלפרין ולצוות משרד החוץ, בראשות השר כהן, על הטיפול המסור במתפללים הרבים שיעברו דרך מולדובה בדרכם לאומן.

ח"כ רביבו אמר: "אני משוכנע שקהילת חב"ד במולדובה תירתם השנה בתחנת המעבר בקישינב לסייע ליהודים העושים את דרכם לאומן. אנשי חב"ד היקרים, יישר כוח על פעילותכם ועל האור הגדול שאתם מפיצים בעולם".



0 תגובות